Παρασκευή, 14 Απριλίου 2017

Παύσον Εκκλησίας τα σκάνδαλα!»



Παύσον Εκκλησίας τα σκάνδαλα!»
Είναι μια προσευχή που απευθύνεται στην Παναγία και ακούγεται στις εκκλησίες το βράδυ της Μ. Παρασκευής. Που σημαίνει ότι οι πιστοί καλούνται να γνωρίζουν την κατάσταση της Εκκλησίας τους, να γνωρίζουν ότι το σώμα της πληγώνεται, και να νοιάζονται γι’ αυτό.
Το μεγαλύτερο ίσως σκάνδαλο στην ελλαδική Εκκλησία αυτή τη στιγμή είναι ο διασυρμός της Αλήθειας, στο όνομα τάχα της αλήθειας! Είναι η ολοένα και επιδεινούμενη εκδήλωση του δαιμονικού πειρασμού του «σταυροφορικού» πνεύματος: κραδαίνεις σταυρό, ομνύεις στον σταυρό, και τελικά κάνεις τον σταυρό όργανο μίσους το οποίο αναιρεί τον Σταυρό!
Υπάρχει ένα πολύ δύσκολο σημείο στη χριστιανική ταυτότητα, το οποίο γίνεται δυσκολότερο σε εποχές αγριάδας και ανασφάλειας όπως η τωρινή μας. Το δύσκολο σημείο είναι ότι Χριστιανό δεν σε κάνει η αναφορά (ακόμα και η πιο παθιασμένη) στον Χριστό, αλλά η αναφορά στον Χριστό ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. Και γιατί το σημείο αυτό γίνεται δυσκολότερο στις μέρες μας; Διότι ο κόσμος αγωνιά για τις εθνικές απειλές, αγωνιά για τον ισλαμικό φονταμενταλισμό, αγωνιά για το μεταναστευτικό, αγωνιά για τη μνημονιακή υποθήκευση του μέλλοντος, και εύκολα ολισθαίνει σε έναν «Χριστιανισμό» του τραμπουκισμού, σταυροφορικό και μισαλλόδοξο. Σε έναν χυδαίο «Χριστιανισμ-ισμό», ο οποίος προσπερνά ως ανούσια ουτοπία τα βασικά του Ευαγγελίου και εισηγείται μεθ’ ηδονής έναν «Ορθόδοξο» τζιχαντισμό ως απάντηση στον Τζιχαντισμό.

Θανάσης Παπαθανασίου


5 σχόλια:

  1. Κάκιστο κείμενο, πλημμυρισμένο από προσωπικές εμμονές και εμπάθειες. Δεν αναρτήθηκε όμως ολόκληρο. Γιατί; Η παραποίηση της παραποιημένης αλήθειας είναι χειρότερη από αυτήν την παραποιημένη αλήθεια. Το πλήρες κείμενο:

    «Παύσον Εκκλησίας τα σκάνδαλα!»
    Είναι μια προσευχή που απευθύνεται στην Παναγία και ακούγεται στις εκκλησίες το βράδυ της Μ. Παρασκευής. Που σημαίνει ότι οι πιστοί καλούνται να γνωρίζουν την κατάσταση της Εκκλησίας τους, να γνωρίζουν ότι το σώμα της πληγώνεται, και να νοιάζονται γι’ αυτό.
    Το μεγαλύτερο ίσως σκάνδαλο στην ελλαδική Εκκλησία αυτή τη στιγμή είναι ο διασυρμός της Αλήθειας, στο όνομα τάχα της αλήθειας! Είναι η ολοένα και επιδεινούμενη εκδήλωση του δαιμονικού πειρασμού του «σταυροφορικού» πνεύματος: κραδαίνεις σταυρό, ομνύεις στον σταυρό, και τελικά κάνεις τον σταυρό όργανο μίσους το οποίο αναιρεί τον Σταυρό!
    Υπάρχει ένα πολύ δύσκολο σημείο στη χριστιανική ταυτότητα, το οποίο γίνεται δυσκολότερο σε εποχές αγριάδας και ανασφάλειας όπως η τωρινή μας. Το δύσκολο σημείο είναι ότι Χριστιανό δεν σε κάνει η αναφορά (ακόμα και η πιο παθιασμένη) στον Χριστό, αλλά η αναφορά στον Χριστό ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. Και γιατί το σημείο αυτό γίνεται δυσκολότερο στις μέρες μας; Διότι ο κόσμος αγωνιά για τις εθνικές απειλές, αγωνιά για τον ισλαμικό φονταμενταλισμό, αγωνιά για το μεταναστευτικό, αγωνιά για τη μνημονιακή υποθήκευση του μέλλοντος, και εύκολα ολισθαίνει σε έναν «Χριστιανισμό» του τραμπουκισμού, σταυροφορικό και μισαλλόδοξο. Σε έναν χυδαίο «Χριστιανισμ-ισμό», ο οποίος προσπερνά ως ανούσια ουτοπία τα βασικά του Ευαγγελίου (ο μητροπολίτης Αιγιαλείας Αμβρόσιος εδώ και καιρό χλευάζει ως «αγαπούληδες του Θεού» όσους εμμένουν στην ευαγγελική πρωτοκαθεδρία της αγάπης) και εισηγείται μεθ’ ηδονής έναν «Ορθόδοξο» τζιχαντισμό ως απάντηση στον Τζιχαντισμό. Εδώ, λοιπόν, στα ζόρικα και στα κρίσιμα οφείλει η Εκκλησία ως Σώμα (επισήμως δια στόματος της Ιεράς Συνόδου και του Αρχιεπισκόπου) να υπερασπιστεί ακριβώς την ευαγγελική ουτοπία. Αλλά δεν το βλέπουμε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γράφω αυτές τις γραμμές τη Μ. Παρασκευή, 14 Απριλίου. Τι σύμπτωση! Πριν επτά χρόνια, στις 14 Απριλίου 2010, η Ιερά Σύνοδος είχε συνεδριάσει, ώστε ο μακαριστός μητροπολίτης Πρεβέζης Μελέτιος (+ 2012) να δώσει εξηγήσεις για τη μετάφραση των λειτουργικών κειμένων στην καθομιλούμενη γλώσσα! Ποιος; Ο Μελέτιος, ένα από τα ευάριθμα διαμάντια της σύγχρονης Εκκλησίας! Ο Μελέτιος (τι σύμπτωση, πάλι!) ήταν από εκείνους που είχαν καταδείξει ότι οι Χριστιανοί Κόπτες δεν είναι αιρετικοί! Ναι, πρόκειται γι’ αυτούς τους Κόπτες που σφαγιάστηκαν στην Αίγυπτο την Κυριακή των Βαΐων, και τους οποίους ο μαυροψυχισμός των ελλαδιτών «Ορθοδόξων» ζηλωτών δεν μπόρεσε να αναγνωρίσει ως μάρτυρες του Χριστού και ως αδελφούς! Η Ιερά Σύνοδος, λοιπόν, πέραν του κινδύνου του Μελετίου δεν έχει νιώσει την ανάγκη να καλέσει κανέναν άλλον επίσκοπο, για κανέναν άλλο λόγο! Ούτε καν για το ότι η Μεγάλη Βδομάδα τείνει να καθιερωθεί (με τον μητροπολίτη Αιγιαλείας πέρυσι, με τον μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ φέτος) ως χρόνος διατύπωσης σταυροφορικού λόγου!
    Δεν είναι στάση ουδετερότητας! Είναι σύνταξη με τις παρουσίες αυτές! Και πλήθος καίριων ζητημάτων μένουν μετέωρα: Ένας επίσκοπος της Ελλαδικής Εκκλησίας (ο Πειραιώς Σεραφείμ) δεν ζήτησε να συναντήσει τον Τούρκο Πρόεδρο Ερντογάν για να τον προσκαλέσει στην Ορθόδοξη πίστη, αλλά του έστειλε επιστολή 37 σελίδων, η οποία δημοσιεύτηκε σε ελληνικές ιστοσελίδες αυθημερόν (Μ. Τετάρτη, 12 Απριλίου)! Είναι, εν τέλει, επιστολή προς ποιον; Και με τη μόνιμη επωδό: λόγο περί της αιώνιας καταδίκης και αιωνίου κολασμού των αντιφρονούντων (όπως και στην επιστολή του προς τον Κόπτη Πατριάρχη τον Ιανουάριο). Κι αυτή τη φορά, με λόγο περί αιώνιας καταδίκης όχι απλώς του Ερντογάν, αλλά ολόκληρου του τουρκικού λαού! Πώς λέγεται η ενοχοποίηση συλλήβδην ενός λαού; Και πώς λέγεται η υφαρπαγή της τελικής κρίσης του μόνου Κριτή, του Χριστού;
    Είναι ζητήματα πολύ σοβαρά, γιατί αφορούν τον προσανατολισμό μιας ολόκληρης τοπικής Εκκλησίας! Εξέφρασαν κάποιοι την ανησυχία τους ότι μετά από την επιστολή του Πειραιώς ενδέχεται να υπάρξει τζιχαντιστικό χτύπημα στη χώρα μας. Ποιος μπορεί να το αποκλείσει; Αλλά το εκκλησιαστικώς καίριο, κατά τη γνώμη μου, είναι κάτι παραδίπλα απ’ αυτό. Μπορεί κάποιος να απαντήσει ζηλωτικά ότι θα «ομολογεί την αλήθεια» με όποιο κόστος, ακόμα και με το μαρτύριό του. Το σταυροφορικό πνεύμα, ναι, θα το πει αυτό. Και με τη λογική του τραμπουκισμού θα πάρει και εύσημα γι’ αυτό. Όμως, στην παράδοση της Εκκλησίας υπάρχει άλλη λογική: Ο μισαλλόδοξος ηρωισμός, το ναρκισσιστικό μαρτύριο ΔΕΝ λογίζεται ως χριστιανικό μαρτύριο!
    «Παύσον Εκκλησίας τα σκάνδαλα!». Να υψώσουμε αυτή την προσευχή και να την δυναμώσουμε ως αίτημα στους Ιεράρχες. Η σιωπή ή οι ψίθυροι μεταξύ φίλων δεν αντισταθμίζουν την ευθύνη του δημόσιου λόγου και της ευαγγελικής μαρτυρίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επ' αυτών μερικές παρατηρήσεις και ερωτήσεις προς τους εφημερίους του ναού:
    1) Την άποψη του αρχιεπισκόπου για τον Αμβρόσιο την έχουν διαβάσει; Αν όχι:
    «Δεν έχουμε ούτε ακραίους, ούτε Ταλιμπάν»
    Ερωτηθείς αν υπάρχουν ακραίες φωνές στην Εκκλησία, ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είπε ότι «δεν έχουμε ούτε ακραίους, ούτε Ταλιμπάν», ενώ ανέφερε ότι «δεν κάνει λάθος ο Αμβρόσιος, είναι λάθος ο τρόπος που τα λέει». «Ούτε ακραίους έχουμε, ούτε Ταλιμπάν. Έχουμε ανθρώπους, οι οποίοι βλέπουν με έναν άλλο τρόπο πολλά θέματα, μεταξύ των οποίων και αυτό και θέλουν μία άλλη αντιμετώπιση», είπε χαρακτηριστικά.
    Πηγή: http://www.skai.gr/news/greece/article/329455/ieronumos-ston-skai-asunepis-kai-provlimatikos-anthropos-o-filis-/#ixzz4eXbSKLVK
    Αν υιοθετούν την άποψη περί "Ταλιμπάν", οι εφημέριοι του ναού οφείλουν να διακόψουν ΑΜΕΣΩΣ τη μνημόνευση του Ιερώνυμου, αφού ως Ταλιμπάν είναι αιρετικός. Κυρήττει γυμνή την κεφαλή την αίρεση.
    2) Οι Κόπτες, ως Μονοφυσίτες, είναι αιρετικοί ή εν Χριστώ αδελφοί; Προφανώς η σφαγή είναι αποτρόπαια, αλλά τι θέλετε να μας πείτε με αυτό το κείμενο; Ότι και οι αιρετικοί είναι Εκκλησίες; Στο ναό σας εορτάζεται τους πατέρες της Δ' Οικουμενικής Συνόδου; Ανυμνείτε την Αγία Ευφημία για το μέγα θαύμα που επετέλεσε;
    Όταν ακροβατούμε, με τα πόδια σε δύο βάρκες, αργά ή γρήγορα θα βρεθούμε στο νερό. Και ο βυθός ξέρετε, δεν απέχει και πολύ από την επιφάνεια. Πιάνεις πάτο σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 3) Γιατί από αυτά τα "σκάνδαλα", τα οποία διατείνεστε ότι ταλανίζουν την Ελλαδική Εκκλησία, δεν αναφέρετε καν ως απλή αναφορά:
    - Το ότι δύο κανονικοί επίσκοποι (ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος) έτρεχαν πίσω από τον αιρεσιάρχη Πάπα στη Λέσβο, τον περασμένο Μάϊο και, μάλιστα, τους ευλόγησε και την τράπεζα, δεν αποτελεί σκάνδαλο προφανώς για το συγγραφέα. Για τους ιερείς-εφημερίους του ναού τι αποτελεί ο Πάπας; Δέχονται την ευλογία του; Επιδοκιμάζουν όσα συνέβησαν στη Λέσβο; Ακόμα και αυτή η καπηλεία του λεγόμενου προσφυγικού από το τέρας της ευσεβείας, δεν τους ενόχλησε ως σκάνδαλο;
    - Οι αποφάσεις της λεγόμενης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, στο Κολυμπάρι της Κρήτης, τον περασμένο Ιούνιο, προφανώς δεν αποτελούν σκάνδαλο ούτε για το συγγραφέα, ούτε για τους ιερείς του ναού, που υιοθετούν τις αθεολόγητες απόψεις του. Το ότι η ληστρική αυτή σύνοδος θεολόγησε αιρέσεις και αναγνώρισε εκκλησιαστικότητα στους παπικούς, τους προτεστάντες, τους μονοφυσίτες, καθώς και σε όλο το φάσμα των αιρέσεων, δεν αποτελεί για εσάς σκάνδαλο; Ποια είναι ευθαρσώς η θέση σας για την εν λόγω σύνοδο;
    - Το ότι μοιράζεται και χαρίζεται, δια χειρός Πατριάρχη Κ/λεως και του Επισκόπου Αλεξανδρουπόλεως το Κοράνι ως ιερό βιβλίο, δεν αποτελεί για εσάς σκάνδαλο; (https://www.youtube.com/watch?v=vd7R5dfMmm0) Η επιστολή του Πειραιώς είναι το μέγα σκάνδαλο; Η οποία επιστολή ενδεχομένως να προκαλέσει και τζιχαντιστικό χτύπημα; Για τα χτυπήματα στην Ευρώπη, από ισλαμιστές που είχαν ταυτοποιηθεί στη Λέρο ως δύστυχοι μετανάστες, ο Πειραιώς ευθύνεται;
    - Τα συλλείτουργα με τον Πάπα, τα χειροφιλήματα των Επισκόπων του Φαναρίου στον Πάπα, η στάση Ελλαδιτών Επισκόπων (βλ. Σύρου, Βόλου με τις μεταπατερικές θεωρίες του, Μεσσηνίας κλπ) που ξεκάθαρα (κατά τον π. Γ. Μεταλληνό) ουνιτίζουν, δεν αποτελούν για εσάς, ως ιερείς της Ορθοδόξου Εκκλησίας, σκάνδαλο; Τα επικροτείτε;
    Υπάρχουν δεκάδες παρόμοια ερωτήματα που μπορούν να τεθούν. Είναι απολύτως ξεκάθαρα. Ομοίως ξεκάθαρες θα πρέπει να είναι και οι οφειλόμενες απαντήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εύστοχες οι παρατηρήσεις του σχολιαστή "ΔΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΟΥ". Οι ιερείς-εφημέριοι του ιερού ναού οφείλουν να συνειδητοποιήσουν το μέγεθος της ιεροκατάκρισης που περιέπεσαν, από τη στιγμή που συμφωνούν και στηρίζουν με τη μη διαφοροποίσή τους, το συγκεκριμένο απαράδεκτο και αθεολόγητο κείμενο. Υβρίζουν με τη στάση τους, τόσο τον Αρχιεπίσκοπο, όσο και τη λοιπή Ιεραρχία, παρά τα λάθη που και οι ίδιοι διέπραξαν και ορθά αναφέρθηκαν. Το κείμενο δεν επιτίθεται μόνο στον Καλαβρύτων και στον Πειραιώς, αλλά και στο σύνολο της Ιεράς Συνόδου. Αν διαφωνείτε κύριοι με τον Αρχιεπίσκοπο και τη Σύνοδο, οφείλετε να αποτοιχιστείτε άμεσα. Τι όφελος αποκομίζετε με το να τους υβρίζετε, κρυπτόμενοι πίσω από υπογραφές τρίτων; Λεονταρισμοί με ξένα κόλλυβα δεν νοούνται. Στο ιστολόγιο δε, διαβάζουμε ότι, ένας εκ των εφημερίων του παρεκκλησίου, είναι ο π. Γεώργιος Γανωτής. Εάν είναι ο υιός (και δεν υπάρχει κάποια συνωνυμία)του κου Κώστα Γανωτή, του καθηγητού και συνεργάτη του Ρ/Σ της Πειραϊκής Εκκλησίας, οφείλει να πάρει ξεκάθαρη θέση, ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΩΣ. Θεωρεί "ταλιμπάν", δηλαδή φερέφωνο μίσους, τον Άγιο Πειραιώς και τον Ρ/Σ "Πειραϊκή Εκκλησία, που χρόνια τώρα φιλοξενεί τον κο Κώστα Γανωτή ως συνεργάτη και, δια των εκδόσεων "ΕΝ ΠΛΩ", στηρίζει το συγγραφικό του έργο; Που φιλοξένησε και, ουσιαστικά, διαφήμισε, το λογοτεχνικό έργο του έτερου υιού, κου Στέφανου Γανωτή; Ας ερωτήσει λοιπόν τον κο Κ. Γανωτή να του μιλήσει περί του Επισκόπου Σεραφείμ και να κοινοποιήσει τις απόψεις του. Περαιτέρω, πως ο ίδιος και οι συνεφημέριοί του, αναφωνούν το "εν πρώτοις μνήσθητι Κύριε του Αρχιεπισκόπου και Πατρός ημών Ιερωνύνου...", αν θεωρούν ότι είναι "ταλιμπαν; Σωστά λοιπόν αναφέρεται σε προηγούμενο σχόλιο ότι, δύο πόδια σε διαφορετικές βάρκες δεν στέκονται. Πάρτε σεβαστοί πατέρες ΑΜΕΣΑ θέση ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΩΣ και από ΑΜΒΩΝΟΣ για όλα τα πραγματικά σκάνδαλα και δημοσιοποιείστε τις απόψεις σας. Οι πραγματικοί ομολογητές του Κυρίου δεν κρύβονται στη σκιά τρίτων. Ομολογούν Χριστό μέσα στο Λάκκο των λεόντων και όχι μέσω των φληναφημάτων του "ΚΑΙΡΟΥ". Και για την ιστορία, περί ταλιμπάν: Αποκαλυπτικός ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στις ''ΙΣΤΟΡΙΕΣ'' με τον Αλέξη Παπαχελά (ΣΚΑΪ, 1.11.2016)(https://www.youtube.com/watch?v=j78u12JPLsM)

    ΑπάντησηΔιαγραφή